9 Eylül 2007 Pazar

Evren Kaç Günde Yaratıldı?


araf süresinin 54.ayetinde

Şüphesiz Allah gökleri ve yeri altı günde yarattı…(inne rabbekümül’lahülleziy halakas’semavati ve’l-ardni eyyamin)

arapça terimleri ve Türkçe karşılıkları:

inne=”süphesiz”

rabbekümü=”rabbiniz”-rabbekümü’l-lahülleziy=”rabbiniz Allahtır ki”

halaka=”yarattı”-halakas’semavati=”gökleri yarattı”

ve’l-ardni=”yeri”

fi sitteti=”altı”

eyyamin=”günde”

burada ki mana da,gökler ve yeri yani bütünsel bir kavramla,hepsini 6 günde yarattığı kavramı işritak eder.dolayısıyla,buradaki gökle yerin arası kavramını tümevarımsız olarak düşünmek.evrenin bir tabaka/yer ve arasındaki boşluksuz düşünüp ikinci tabaka/gök olarak tabir etmemiz gerekecektir.buda mantıksız olur.çünkü gökle yer kavramı,bütün bir çemberi içine alan kısımdır diye düşünmek icab etmektedir.

Burada ki gün kavramı da yevm kelimesinden gelir…yevm gün/devir demektir…normalde tefsirciler gün olarak yorumlamışlarsa da,seyhülislam ebus’suudun tefsirinde bunun yanlış olduğunu ve dolayısıyla yaratılış safhasında günden bahsetmenin mümkün olmadığı beyan edilmiştir.

Diğer bir ayette şöyle denmektedir;

“fe-kadzahünne seb’a’ semavatin fi yevmeyni ve eha fi külli semain emraha=böylece onları iki günde yedi gök olarak yarattı ve her göğe onun emrini vahyetti.” –fussilet süresi 12.ayet

Arapça terimlerin Türkçe karşılıkları:

Fe kadzahünne=”onları bitirdi”

Seb’a=”yedi”

Semavatin=”gökler”

Fi yevmeyni=”iki günde”

Ve evha=”vahyetti”

Fi külli=”her”

Semain=”göğe”

Emraha=”emrini”

Fussilet süresinde göklerin yedi gök şekilde yaratılmasını 2 devirde yapıldığı anlatılmaktadır..tüm 6 devirde ki 2 devir yedi gökün yaratılışı için ayrılmıştır.

Fussilet süresinin 9.ayeti kerimesinde ise şöyle buyrulur:

“Kul e-inneküm le-tekfurune billeziy halak’l-ardna fi yevmeyni=de ki;yeri iki günde yaratanı siz mi inkar edeceksiniz.

Burada ki halaka’l ardna fi yevmeyni kelimesi 2 devirde yeri yarattı manasına gelir

Yani yer veya bir başka deyişle canlıların yaşayabileceği bir ortam,düzlem oluşturulması 2 devirden bahsedilmektedir.

Şimdi can alıcı ayete geliyoruz…diğer ayet olan fussilet 10 da şöyle buyrulmuştur;

“ve cea’le fiha revasiye min fevkiiha ve barake fiha ve kaddera fiha ekvateha fi erbaa’ti eyyam=o, sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını 4 devirde takdir etti.

Şimdi burada yeryüzündeki kavramlardan bahsetmektedir.yani yerle gök arasındaki maddeler..(dağ vb)..burada inkarcılar için bir çelişki varmış gibi gözüküyor başta…aslında kuranı öylesine okuyan bir insan içinde bu çelişkidir…hem 6 günde yaratmaktan bahsediliyor..hemde yer 2 ve ustundekiler 4 ve gökte 2 gunde yaratılmıs diyor..toplam 8 ediyor buraya bakılırsa..

Şimdi gelelim fussilet 10 a –yukarıda bahsettik; ne diyor ayet;

O , sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını 4 devirde takdir etti.

Burada ayette yer kelimesi olan ardna kelimesi kesinlikle yok.ayetin Arapçasına bir daha bakalım.

“ve cea’le fiha revasiye min fevkiiha ve barake fiha ve kaddera fiha ekvateha fi erbaa’ti eyyam

Dolayısıyla,ayeti ardna sız olarak yazarsak,”O,sabit dağlar yerleştirdi,orada bereketler yarattı ve orada bulunanların rızıklarını…şimdi tekrar bir dusunmek gerekirse;orada bereketler ve rızıklar yarattı…peki sizce sadece yerin ustunde mi rızıklar var,yerin altında rızıklar yok mu? Ya da rızık ne manaya geliyor.rızık;insan ihtiyaçlarını karşılayan her şeye denir.iktisadi bir terim olarak maldır.o halde yeryüzünde rızıkların meydana gelmesi,hem yeraltlı ve hemde yeruüstlü olarak takdir etmek gerekir.o halde yerin altında rızık var mı yok mu ? Elbette var,en basitinden yerin altında ki madenleri düşünebiliriz.bugun herkesin birbirine karşı savaş açmasının tek nedeni petrol değil mi? Elbette petrol,peki petrol rızık (ihtiyaç) değil mi? Rızkı,sadece yenilen içilen bir ihtiyaç olarak algılamak yanlıştır.kömürde bir rızıktır ve petrolde bir rızıktır.bor mineralleride bir rızıktır.bundan sebep,ayetin olusum surecinde rızıklar derken,yerin olusumu ve ustundekileride kastedmektedir.bulutlardan inen yağmurda bir rızıktır.o halde ayeti sadece yerin üstünde ki dağların 4 gunluk olusum seyrine vermek ayeti yanlış yorumlamaktır ve carptırmaktır.zaten; ayetin arapça lafzında yer kelimesi dahi yok.

Secde süresinin 4.ayetide bunu destekleyen bir ayettir.orada arasındaki kelimesi beynahumadır…yani yer ve dağların oluşumu birlikte işleyen bir süreçtir ve 4 devirlik bir zaman dilimini kapsar.yani ayette fiziksel bir teori eksikliğini ateistlere ispatlamış olduk..

Hiç yorum yok: